Da li google reklama pomaže oko rangiranja?

Glavno pitanje kod rangiranja jeste kako doći do prve pozicije. Jedna od glavnih nedoumica jeste da li plaćane google reklama pomaže oko postizanja bolje pozicije.

Šta sve utiče na poziciju?

Pre svega valja napomenuti da ne postoji tačan spisak ili tačan podataka šta sve google uzima u razmatranje i zbog čega neki sajt je bolje rangiran a neki ne. Jednostavno to je strogo čuvana tajna zapošljenih kako bi naravno rezultat pretrage bio što merodavniji i bolji. Pored toga čak ni zaposleni ne znaju šta sve utiče konkretno, jer svaki tim se bavi samo jednim signalom, pa tako recimo tim koji analizira sajtove koji imaju AMP oni ne znaju šta drugi timovi rade i tako u stvari niko ne zna čak i od zapošljenih šta sve utiče i u kojoj meri.

Ono što je pouzdano tačno i već testirano od milione developera širom sveta to su par stvari:

  • Prva stvar jeste HTML5 struktura sajta (moderan način programiranja i kreiranje sajta pomoću šablona)
  • Druga stvar je kvalitet sadržaja. Iako google algoritam ne razume šta piše na sajtu i da li je to kvalitetno ili ne on to procenjuje tako što meri koliko se neko zadržao na kojoj strani na sajtu. Pored toga meri i beleži ako je neko nešto pretražio i onda ušao na sajt a odmah potom kliknuo back dugme i vratio se na pretragu, to mu govori da ono što je tražio ne podudara se sa onim na sajtu i to je odmah negativna ocena sajta.
  • Treća stvar jeste da li sajt je mobilni optimizovan. Ovo algoritam uspešno detektuje svaki delić sajta da li se lepo prikazuje na mobilnom i tačno zna da li je sajt spreman za mobilni ili ne.
  • Četvrta stvar je da li sajt ima SSL (https) ili ne.
  • Peta stvar da li sajt se brzo učitava. Ova stavka je posebno bitna kada je mobilna verzija u pitanju. Sajt mora da vam se učitava ispod 5 sekunde ili smatra se da je sajt spor i da time dobijate negativnu ocenu. Takođe pored brzine sajt ne treba da bude veći od 5mb po učitavanju.
    Ove podatke možete da vidite na sajtu gtmetrix.com kako se vaš sajt snalazi. Lepo je da je ocena sajta što veća ali je bitnije da li se sajt brzo učitava ili ne.
  • Šesta stvar da li postoje backlink ka tom sajtu. To znači koliko su drugi sajtovi linkovali vaš sajt/stranu/članak i koliko su ti drugi sajtovi pouzdani i dobro rangirani. Što bolje rangiran sajt linkuje ka vašem to ima veću težinu nego da nov sajt postavi link. Pored toga i koliko se posetilac zadržao nakon što je kliknuo na taj link (ponovo druga stvarka oko vremena posete i vraćanje).

Pored ovih glavnih i poznatih šest i najglavnijih stvari za svaki sajt ima još 1000 i svaka od tih stvari pomaže dodatno za vaš sajt, ali svaki sajt bez ovih šest koraka skoro da nema nikakve šanse za prvu poziciju. Kažem ponovo šanse i skoro jer niko ne zna kako algoritam radi a on i sadrži delove veštačke inteligencije koji same uče i unapređuju.

Da li plaćena google reklama pomaže oko boljeg rangiranja?

Skraćen odgovor je ne ALI kada platite reklamu, posetioci dolaze na vaš sajt, oni provode određeno vreme i razgledaju po sajtu, što znači dolazimo do druge tačke oko vremena i back dugmeta. Ako imate kvalitetan sajt i kvalitetan sadržaj i plaite reklamu svakako će pomoći da se bolje rangirate. Ali ako imate slabo uređen sajt a plaćate reklamu to nikako neće pomoći.

U suštini sve se svodi na ove šest glavne tačke (i mnogo drugih) kako bi se sajt dobro rangirao ali svakako ne odmaže ni plaćena reklama ni mnoge druge stvari. Ali ključna stvar je kvalitetan sadržaj na sajtu (prodavnica ili ne).

Najgora stvar kod rangiranja jeste kada posetilac uđe na vaš sajt i odmah izađe. To vam ugrožava rangiranje.

Kako google prati moje posetioce?

Stvar je prilično jednostavna kada je neko tako veliki kao google. Ukoliko na svom sajtu imate google analytics koji meri vaše posetioce on tu sakuplje bukvalno sve podatke o posetiocima. Ukoliko nemate postavljan google analytics onda on meri vreme kada je neko kliknuo na vaš sajt i kada se taj isti vratio na pretragu iako nema direktan uvid u vaš sajt.

Pored toga tu su i drugi programi, kao što je android mobilni telefon naravno od strane googla, chrome pretraživač najpopularniji na svetu.

Scroll to Top