Domain has exceeded defers and failures per hour, problem i rešenje

  1. Početna
  2. Bezbednost
  3. Email
  4. Domain has exceeded defers and failures per hour, problem i rešenje

Ukoliko koristite email često onda ste se možda susreli sa porukom:

Domain nekidomen.rs has exceeded the max defers and failures per hour (10/10 (100%)) allowed. Message discarded.

Šta se tu zapravo desilo?

Pre svega potrebno je da proverite statuse svojih email poruka u cPanelu.

Opcija u cPanelu vam omogućava da vidite tačno koje poruke su poslate vama i koje ste vi poslali na bilo koji domen ukoliko imate više domena aktivnih na vašem nalogu. Ova opcija će vam takođe pokazati emailove koje niste primili iz nekog razloga (recimo ako vam je spamer poslao email i njegov server je blokiran).

Da uđemo u tu opciju idemo u cPanel > Track Delivery prikaz opcije izgleda ovako:

prikaz Track Delivery cPanel opcije

U ovom prikazu videcete u tabeli “Result” razne odgovore zavisno od toga šta je problem. Na slici se vidi da jedna email poruka nije primljena jer je server sa kog se šalje na crnoj listi i označen kao spam.

U toj tabeli Result videćete i ” Domain nekidomen.rs has exceeded the max defers and failures per hour (10/10 (100%)) allowed. Message discarded. ” što znači da poruke koje šaljete neće biti poslate.

Čemu služi ova blokada?

Služi kako bi se spameri blokirali i sprečili da zloupotrebe hosting i time zaštite server kako ne bi završio na crnu listu i time omogućio besprekoran rad emaila svim ostalim klijentima na tom serveru. (kao što smo videli u primeru gore sa slike da je server na crnoj listi zbog spama i njegov email uopšte nije primljen).

Ova blokada štiti vaš nalog a i naloge drugih od potencijalne pretnje da je pokušan spam i slanje emailova na nepostojeće email adrese.

Kada se aktivira?

Ova blokada se aktivira kada pošaljete određeni broj emaila na neke email adrese koje ne postoje ili vaš email nije dostavljen iz nekog razloga (recimo email server je offline ili ima neki problem i trenutno ne prima emailove).

Znači ukoliko šaljete emailove na nepostojeću adresu.
Ukoliko šaljete email a on nije primljen tj onaj kome ste prosledili nije dobio email uopšte zbog servera.

Svaki hosting nalog ima ograničenja po pitanju broja emailova po satu i broja emailova koji nisu dostavljeni pre nego što se aktivira ova zaštita.

Imate aktiviran auto odgovor emailom kada vam neko pošalje email sa sajta ili direktno na email? Ovo je jedan od najčešćih slučaja blokade. Jer spamer pošalje vam email sa sajta (time zaobiliazi da server banuje njegov email) i vi mu automatski pošaljete odgovor tj cPanel koji ste podesili i email naravno ne završi gde treba i time ste dobili blokadu.

Da li može da se isključi?

Teoretski može. Da li se to ikad radi? Ne ukoliko ste na shared hostingu već samo ukoliko imate svoj server pa onda možete naravno ali ni tada nije pametno (zato što ako se desi neka zloupotreba i server vam završi na crnu listu onda ste automatski onemogućeni za slanje emailova).

Realno vaš hosting provajder može da poveća limit na vašem nalogu ukoliko je siguran da šaljete regularne emailove i da je ovo greška i da vam je hitno potrebno da šaljete emailove. (kao što mi radimo sa našim klijentima ali ovu opciju nikada ne gasimo).

Takođe ova blokada traje svega sat vremena nakon čega se poništava i možete da šaljete ponovo emailove bez problema.

Kako da sprečim da se ovo ponovi?

Ovo je najlakša stvar. Uvek šaljite emailove na proverene i prave email adrese. Za masovno slanje (spam ili email marketing kako ga neki zovu) koristite servise kao što je mailchimp i slično.

Nikada nisam slao masovni email i uvek šaljem emilove svojim saradnicima/klijentima a ipak se ovo dešava?
– Da moguće je, već objašnjeno ranije. Vaš saradnik ili klijent ima problem sa email serverom i zato vi budete blokirani zbog njegovog problema. Javite klijentu na drugi način da ima problem i da javi svom hosting provajderu da ne može da prima poruke.
Razlog zašto ne prima emailove možete videti u cPanel opciji na početku posta.
Jedna od mnogih mogućih poruka u ovakvoj situaciji je:
“SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<adresa@domen.rs>: 454 4.7.1 < adresa@domen.rs >: Relay access denied”

Isključite auto odgovore u cPanelu ili email klijentu ili na samom sajtu.
* Scenario: Imate na sajtu kontakt formu da kada vam neko pošalje email sa kontakt forme automatski se i njemu šalje nešto tipa: vaša poruka je prosleđena hvala na javljanju uskoro će mo vam odgovoriti.
Spamer (bot) pošalje email sa sajta kako bi dobio vašu email adresu da bi vas spamovao vi mu date odgovor on dobije vašu email adresu da vas spamuje a vi dobijete blokadu.

Djordje
Share